Half zes in de ochtend, mijn wekker gaat af  en ik weet niet wat er komen gaat deze dag. Wat er zo bijzonder is aan deze dag is? Een oriëntatie-stage bij het Huis van Belle. Het is de bedoeling dat we drie dagen stage lopen en vandaag is de eerste dag.

Wat is huis van Belle?

Huis van Belle is een tijdschrift een website opgericht door Eline Hoogenboom. Het doel van deze organisatie is het “empoweren” van tienermeiden en het zorgen dat meiden in zichzelf geloven. Belle werd tot mei 2015 vier keer per jaar uitgegeven door Uitgeverij Kok en daarna door Huis van Belle zelf. Belle wordt door de redactie van Huis van Belle gemaakt die bestaat uit vrijwilligers.

header-Sonja-1-718x360Als ik binnenstap bij Huis van Belle word ik gelijk begroet door de eindredactrice ( Sonja) van het tijdschrift. Wat een lieve vrouw!  Ik mocht zoveel doen en dit had ik niet verwacht! Van het interviewen van Rachel Rosier presentatrice van checkpoint tot het op de post doen van verjaardagscadeautjes voor lezeressen. De dagen waren erg gevarieerd en kon ik me redelijk inbeelden hoe de dagen waren voor de vrouwen die hier werken.

Als je een tijdschrift draaiende probeert te houden moet je aan veel dingen denken. Je gaat met een redactie brainstormen over welke onderwerpen je wilt gebruiken, daarna zoek je contacten of neem je contact op met je lezeressen. Er zijn plekken die je moet regelen en alle opbrengst gaat ook naar fotografen, designers en andere taken die niet gedaan kunnen worden door de vrijwilligers zelf. Dit allemaal vergt veel en om de drie dagen dat ik stage liep dit mee te maken was erg leuk, en ik heb er zeker wat van geleerd.